Monday, November 9, 2009

andai maaf masih ada

andai pintu hati masih terbuka
andai ada tersisa secebis kemaafan dalam ruang dada
maka berikanlah kemaafan itu untukku
namun andai maaf tidak melenyapkan marahmu
berilah aku hukuman
supaya aku tidak lagi merasa berdosa
selama-lamanya;
aku melihat ribut dan taufan dalam nafasmu
aku melihat api yang membara di dalam matamu
aku merasakan gelora didalam dadamu
dan aku merasa bisa dan dalamnya luka oleh tajamnya kata-katamu,
ingin kubenamkan wajahku kedalam lumpur
agar aku tidak lagi merasakan sebagaimana manusia
setelah marahmu reda
dan aku tinggal seperti puing-puing
ditanah tandus dan kering.







Nota:
Salam kepada semua pengunjung blog ini, terima kasih atas segala pandangan dan sokongan yang diberikan, namun tanpa apa-apa sebab tertentu saya ingin maklumkan bahawa saya akan berehat dari berkarya (andai ini satu tulisan yang ada nilai karyanya) ..seketika atau selamanya..(?) Namun blog ini masih akan dibiarkan terbuka seperti ini kerana segala yang ditulis adalah hak semua untuk dikongsikan. Mungkin ada sebahagian dari nya yang dapat memberikan manfaat kepada seseorang. Mungkin saya mencari idea baru atau menambah kematangan atau pun akan terus tenggelam. Salam sayang kepada seluruh umat manusia.

No comments: