Friday, September 25, 2009

JANDA BAIK - KUALA LUMPUR

tanda arah ke janda baik



Kali ini tiada puisi, tiada juga lagu-lagu untuk menghiburkan. Yang ada hanya sedikit catatan perjalanan bagi perjalan pendek dari Bentong ke Kuala Lumpur.

Mmmm! ntah macam mana kali ni perjalanan ke Kuala Lumpur jadi menarik dari selalunya. Kalau biasanya aku melalui highway tapi kali ini aku memilih untuk mengalami perjalanan yang lambat di jalan raya yang berliku-liku. Dari Bentong aku memandu dibawah naungan dan rimbunan pohon-pohon sambil memerhatikan arus sungai yang mengalir. Biarpun mungkin sudah tidak berapa bersih namun ianya masih jernih dan nampak menarik dengan jeram-jeram. Terfikir juga alangkah menariknya kalau dapat melakukan whitewater rafting menaiki rubber dinggi.



Singgah seketika di Janda Baik sambil mengintai-intai chalet-chalet dan resort yang menarik. Sungainya kelihatan segar dan jernih itu menyegarkan fikiran dan melapangkan hati serta mata memandang. Terasa juga ingin sesekali untuk bermalam disini - jika ada kesempatan. Mmmm! Janda Baik, Bentong...janda baik Kuala Lumpur???



sungai yang masih jernih airnya dan
d'ark resort- satu dari chalet yang terdapat di janda baik

No comments: