Saturday, May 15, 2010

jangan lagi ada sayang dalam hati

sekadar hiasan, jangan ada sebarang tafsiran kerana
tak akan tercapai akalmu dan akalku


maaf! memang benar aku menipu kamu
selama ini segalanya dusta dan pura-pura:
bila aku sedih kukatakan aku gembira
bila aku susah kukatakan aku senang
bila aku sakit kukatakan aku sihat
bila aku jauh kukatakan aku dekat
bila aku benci kukatakan aku sayang


memang demikian yang berlaku
'art of war' karya sun tzu mengatakan begini;

(fasal 1 laying plan perkara 19)
hence, when able to attack, we must seem unable;
when using our forces, we must seem inactive;
when we are near, we must make the enemy believe
we are far away; when far away, we must make him
believe we are near.


jangan percaya kata-kataku!
segalanya dustaku kepadamu
kerana aku tidak pernah menyayangi kamu
(sebagaimana kamu juga
tidak pernah menyayangi aku)
jangan lagi percayai aku
kerana aku hanyalah seorang penipu
jangan lagi ada sayang dalam hati
semaikanlah benih-benih benci dan dendam
di dalam hati

No comments: