Friday, March 26, 2010

doa untuk ujidah








Tuhan,

dengarlah dan terimalah doa ini

aku berdoa untuk dia

yang aku sayangi selamanya

kau lapangkanlah jiwanya dan kehidupannya

sebagaimana padang yang hijau seluas mata memandang

berikan cahaya untuk menerangi jalannya

menerangi siangnya dan menerangi malamnya

jangan lagi dia diuji dengan segala kesukaran

aku melihat dia menanggung deritanya terlalu lama

jangan Kau biarkan dipersiakan usianya

pandui dia dengan sinar permata yang ditemuinya

lebarkanlah senyumannya

maniskanlah bibirnya

dia pun cahaya bagi hidupku juga,

bersihkan juga hatiku yang kotor selama ini

buangkan dengki dan irihatiku

lemparkan cemburu dan benciku

singkirkan tamak dan halobaku

putihkanlah hatiku memandangnya,

aku tau dia sayangi aku dan dia tau aku sayangi dia

darah kami bagaikan bersatu sejak azali

aku dan dia bagaikan bersatu dalam hati

begitu buruk dan kejam hatiku cemburui dia

ketika hidupku dihujung senja

sedangkan hidupnya baru bermula

jika aku masih hidup dengan cemburuku dan membenci dia

Tuhanku,

Kau matikanlah saja aku.




nota:

mungkin adikku ini tidak tau betapa geloranya jiwaku

seakan hendak meledak dada ini, namun kutahankan

jika takdir menentukan kita akan sama-sama kehilangan

kenanglah sesekali abangmu yang sayangnya tidak pernah luntur

sambil mendoa untuk kebahagianmu selamanya.





No comments: